Beställningar som görs före kl. 14 på vardagar försöker vi alltid skicka samma dag. Du kommer att få en leveransbekräftelse till den e-postadress du angav vid beställningen när vårt lager har packat din beställning. Det tar i genomsnitt 3-5 arbetsdagar för varorna att levereras.
I leveransbekräftelsen hittar du ett spårningsnummer för ditt GLS-paket. Du kan följa upp ditt GLS-paket här. I Sverige är det DB Schenker som sköter leveransen och därför ändras spårningsnummret då paketet kommer till Sverige. DB Schenkers spårningsnummer hittar du i GLS-spårningen under avsnittet "Swedish shipment number". Du ser paketets uthämtningsställe i DB Schenkers spårning.
Brevfrakt distribueras som vanlig post dagligen och därför har den tyvärr ingen spårning. I alla fall ansvarar vi för att du får din beställning. Vänligen kontakta oss ifall det finns ett fel i adressinformationen eller om din leverans inte hittat fram inom 14 dagar från avsändningsdatumet.
Här har vi samlat några vanliga skäl till varför ditt paket ännu inte har kommit fram. Tveka inte att kontakta vår kundtjänst - vårt fantastiska team hjälper dig gärna med att spåra ditt försvunna paket och med eventuell omleverans.
Fel i leveransinformationen
Om den adress du angav vid beställningen på något sätt var felaktig, kommer Posten troligen försöka identifiera din adress baserat på ditt telefonnummer, men det kan ta längre tid för din beställning att komma fram i sådana fall. Om identifieringen inte lyckas kommer försändelsen att returneras till vårt lager och vi kommer att kontakta dig för en eventuell omleverans. Var noga med att kontrollera att telefonnumret och e-postadressen i din orderbekräftelse är korrekta - informationen om hämtning av paketet skickas endast per SMS och e-post. Obetalda försändelser returneras vanligtvis till oss inom några veckor.
Mottagaren bor inte permanent på den angivna adressen
Kontrollera att personen som anges som mottagare är folkbokförd på den angivna adressen. Om inte, bör du lägga till en c/o-rubrik i mottagarinformationen och ange namnet på den person som är folkbokförd på adressen. Om denna information saknas i din beställning kan det ta längre tid för paketet att komma fram. I detta fall försöker Posten vanligtvis att identifiera rätt adress, men om det inte lyckas kommer försändelsen att returneras till vårt lager.