Det är självklart möjligt att byta ut de produkter du har beställt, oavsett om det handlar om att du av misstag har beställt fel modell eller om du bara har ändrat dig. Alla utbyten måste ändå överenskommas med oss i förväg. Vi strävar efter att minska vårt koldioxidavtryck och att undvika onödig pakettransport, alltså behöver inte alla produkter skickas tillbaka vid ett utbyte. Därför ber vi dig att inte skicka tillbaka produkter för utbyte på egen hand innan du har fått instruktioner från vår kundtjänst.
Tid för utbytes- och returrätt
Alla mobilaccessoarer har en fullständig nöjdhetsgaranti och möjlighet till utbyte i 30 dagar. Denna 30-dagarsperiod räknas från den dag du mottar din beställning.
För andra produkter än mobilaccessoarer (förutom presentkort) finns det en lagstadgad utbytesrätt på 14 dagar, förutsatt att produkten fortfarande är i säljbart skick. Hörlurar kan av hygienskäl inte bytas ut.
Returfrakt och återbetalning eller komplettering av betalning
Packa produkten som ska returneras noggrant och följ de returinstruktioner som vår kundtjänst har gett. Om du vill ha ett kvitto för returen måste den göras på ett Posti-ombud. Returen måste göras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har kontaktat vår kundtjänst.
Om det blir en merkostnad vid utbytet kommer vi att ge dig instruktioner för att komplettera betalningen. Om den nya produkten är billigare kommer vi att återbetala dig beloppet på samma betalningssätt som du använde vid köpet, om inget annat avtalas individuellt. Du kommer inte att debiteras några separata kostnader för returfrakten eller återbetalningen.