Alla returneringar måste överenskommas med oss i förväg och du måste göra en korrekt annulleringsanmälan per e-post. Vår kundtjänst kommer att skicka dig detaljerade instruktioner som svar. Vi strävar efter att minska vårt koldioxidavtryck och att undvika onödig pakettransport, så vi ber dig att inte returnera paketet på egen hand innan du har fått instruktioner från vår kundtjänst.
Tid för utbytes- och returrätt
Alla mobilaccessoarer har en 30-dagars fullständig nöjdhetsgaranti och returrätt. Denna 30-dagarsperiod räknas från den dag du mottar din beställning. Returen behöver inte komma tillbaka till vårt lager under dessa 30 dagar, det räcker att du meddelar vår kundtjänst inom tidsfristen om att du önskar byta ut eller returnera produkten/produkterna från din beställning.
Andra produkter än mobiltillbehör (exkl. presentkort) har 14 dagars bytes- och returrätt enligt lagen. Produkten som returneras måste vara i säljbart skick, vilket innebär att t.ex. en telefon inte har tagits i bruk. Till exempel att skapa ett användarkonto eller installera appar på enheten anses som ibruktagande. Hörlurar kan av hygieniska skäl inte bytas ut eller returneras.
Returfrakt och återbetalning
Packa produkten som ska returneras noggrant och följ de returinstruktioner som vår kundtjänst har gett. Om du vill ha ett kvitto för returneringen måste den göras på ett postkontor. Returneringen måste göras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har kontaktat vår kundtjänst.
Vi återbetalar beloppet till dig på samma betalningssätt som du använde vid köpet, om inget annat avtalats individuellt. Vi kan ändå hålla tillbaka återbetalningen tills den returnerade produkten har kommit tillbaka till vårt lager eller tills du har bevisat att du har skickat returleveransen till oss. Du kommer inte att debiteras några skilda kostnader för returfrakten eller återbetalningen.
Skadeståndsansvar
Du är bara ansvarig för eventuell värdeminskning av varorna som beror på hantering som inte är nödvändig för att fastställa varornas karaktär, egenskaper och funktion. Om en vara har blivit obrukbar på grund av användning, hantering eller bristfällig förpackning vid retur, är du ansvarig för det fulla värdet av den returnerade varan.